sestdiena, 2010. gada 4. decembris

Mainīšanās ar papīrīšiem

Elīnu Teseli satiku, ciemojoties pie draugiem Aroniešos. Sēdējām Aronas krastā, iedzērām alu, runājāmies, runājāmies, kamēr aizrunājāmies līdz konfekšu papīrīšiem un to kolekcionēšanai. Labi, ka tā, jo izrādījās, ka Elīnai mājās ir liela un gana sena kolekcija, tai skaitā "Gotiņas"! Vēl nedaudz organizatoriska darba, un mana kolekcijā apmaiņā pret padomju laika šokolādes papīrīšiem ienācās 41 (ja vien kādu neaizmirsu) "Gotiņu" papīrītis no Elīnas kolekcijas - daži tādi, kas man jau bija vienā eksemplārā, un tos es nodublēju, daļa laika ziņā samērā neseni, tomēr manā kolekcijā jaunums, bet visbrīnišķīgākais kolekcijas papildinājums, protams, bija vissenākās "Gotiņas". Tās ir no padomju laika, bet diemžēl nezinu, no kādiem gadiem tieši. Kādā rakstā lasīju, ka konfektes ar nosaukumu "Gotiņa" Latvijā pirmo reizi sāka ražot 1960-tajā gadā Saldū. Vai tā ir pilna taisnība, nezinu, bet ja ir, tad visvecākais papīrītis nav vecāks par sešdesmitajiem. 

Te ir kaut kas no mana guvuma:






Mani varen aizkustināja arī "padomju tautasdziesmas", kas ir lasāmas divu papīrīšu iekšpusē:

Traktorists kur pāri gāja,
Ne vairs krūmi, ne vairs ciņi,
Vecainīte apraudāja
Savu kūlas kažociņu.

Kukurūza laikā sēta,
Koša, brangi izaudzēta,
Stiebri saulē spīgodami,
Šalc pār galvu līgodami.




Bija tik interesanti mainīties ar papīrīšiem, es to nebiju darījusi jau kopš pamatskolas laikiem! :) 

2 komentāri:

  1. Man lauku mājās ir 2 klades(padomju laiku tās biezās pa 44 kap.)ar visādiem konfekšu papīriem.Nu jau kādus 20 gadus neesmu pat ieskatījusies,bet ceru,ka viss ir ok.Toreiz ar bērniem,taviem vienaudžiem, daudz ceļojām pa visu PSRS,pirkām saldumus un papīrus neizmetu.
    ja atradīšu un novērtēšu savu jaunības laiku kolekciju kā labu esam,nogādāšu Tev.

    Viva.Viļāni.

    AtbildētDzēst
  2. O, ļoti labi un interesanti, gaidīšu ar nepacietību! :)

    AtbildētDzēst